Budowanie pozycji lidera
Strona internetowa tuż po jej zbudowaniu, nie jest znana dla wyszukiwarek. Zatem pierwszą czynnością którą należy wykonać to poinformowanie najbardziej popularnych wyszukiwarek o jej istnieniu. I gdyby tylko tyle wystarczyło, było by pięknie. Niestety do osiągnięcia wysokich pozycji trzeba wielu dodatkowych działań które pomogą nie tylko osiągnąć wysokie pozycje ale i je utrzymać, co oznacza że jest to proces ciągły. Pozycjonowanie strony jest procesem ciągłym i długotrwałym, gdzie głównym celem jest bycie tam gdzie inni nie mogą, czyli w pierwszej dziesiątce na najbardziej popularne i zyskowne frazy, związane z ofertą firmy
SEO i SEM wszyscy o tym mówią, ale co to właściwe jest?
SEO - (eng. Search Engine Optimization) - czyli optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek oraz przestrzeganie narzuconych reguł przez wyszukiwarki, jak również prowadzenie złożonych działań promujących serwisy internetowe w wyszukiwarkach. Dobre wyniki na złożone i kluczowe frazy mogą wymagać nawet kilku miesięcy ciężkiej pracy. Nie mniej wymaga to wytrwałości od pozycjonera i cierpliwości od klienta. Te dwa istotne czynniki, w głównej mierze , przyczynią się do osiągnięcia sukcesu przekutego na zysk firmy.
SEM - (eng. Search Engine Marketing) - to działania promocyjne w wyszukiwarce gdzie głównym celem jest uzyskanie jak najlepszych wyników pozycji serwisu (zarówno płatnych jak i naturalnych), po przez ogół działań takich jak: kampanie linków sponsorowanych (np. AdWords), optymalizacji strony www oraz pozycjonowanie (czyli SEO)
Google AdWords - to system reklamowy w wyszukiwarce oraz w serwisach wpółpracujących, pozwalający na reklamę w formię linków sponsorowanych - najczęściej wykorzystywana metoda rozliczenia PPC (pay per click), czyli płatność za kliknięcie w link. Pozwala na skonstruowanie kampanii promocyjnej powiązanej tematycznie lub okolicznościowo. Wielką zaletą jest szybkość osiągnięcia rezultatów czyli pozycji na najwyższych pozycjach reklamowych. Co więcej płatność odbywa się tylko za kliknięcie a nie tylko za wyświetlenie. Kampanie linków sponsorowanych, stanowią świetne uzupełnienie długoterminowego osiągania naturalnych wyników metodą SEO
SEM=SEO+PPC niniejsze równanie zatem świetnie okręśla pojęcie marketingu