Reklama w Google AdWords, Skutecznie przyciągamy klientów
Zastanawiasz się dlaczego Twoja konkurencja ma więcej klientów? To proste, oni postawili na reklamę w Google AdWords - nie kupuj kota w worku, płać tylko za efekty, to obecnie najtańszy sposób pozyskiwania klientów w internecie.
Jak działają linki sponsorowane?
Reklama AdWords działa na zasadzie płatności za kliknięcie (CPC - cost per clic). Kampania linków sponsorowanych, pozwalają precyzyjnie określić odbiorcę reklamy, po przez dopasowanie wyboru szukanych fraz.
Dlaczego jest to jedna, z najbardziej opłacalnych reklam?
Ponieważ internauta który zdecydował się na kliknięcie, jest zainteresowany Twoją reklamą - a to już potencjalny klient, który po wejściu na Twoją stronę internetową, odpowiednio pokierowany z dużym prawdopodobieństwem będzie zainteresowany Twoją ofertą. Z wyszukiwarki Google korzysta 96% polskich internautów. Pamiętaj, że treść strony na którą kieruje reklama, musi być zgodna z oczekiwaniem klienta, tym samym tematycznie powiązana z reklamą.
Jakie jest prawdopodobieństwo że internauta, akurat Twoją ofertą będzie zainteresowany?
Z punktu widzenia klienta wyszukiwarka jest widziana jako narzędzie, zwracające odpowiedzi na zadane pytania przez użytkownika. To jednak w rzeczywistości składa się dwóch mediów: wyniki organiczne (pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania organicznego) oraz wyniki sponsorowane jako reklama tekstowa. Zapłata, jednak nie jest pobierana za wyświetlenie reklamy, na pierwszej stronie, niezależnie od liczby wyświetleń. Zapłata jest pobierana w momencie kliknięcia w reklamę, po czym następuję przeniesienie na Twoją stronę o adresie wskazanym w reklamie. Tylko interesująca reklama i zgodna z oczekiwaniem klienta, może wzbudzić spodziewane emocje sprzyjające dokonania transakcji zakupowej towarów lub usług.
Gdzie są wyświetlane linki sponsorowane?
Sponsorowana reklama tekstowa jest wyświetlana ponad wynikami organicznymi lub pod nimi oraz z prawej strony. Pozycja na której zostanie wyświetlona reklama jest zależna od kliku czynników: ustawiona kwota za kliknięcie, kwota którą proponuje konkurencja oraz jakość Twojej reklamy. W Google AdWords płacisz tylko za efekty, wtedy tylko gdy ktoś kliknie na reklamę, pozyskując w ten sposób potencjalnego klienta.
Jak jest koszt reklamowania strony w Google AdWords oraz zasięg reklamy?
Dobra wiadomość - w Google AdWords nie ma narzuconych ograniczeń wielkości budżetu, Twój dzienny budżet może wynosić nawet 1 zł. Wszystko zależy od popularności danej frazy, jej konkurencji, która decyduje o stawce za kliknięcie. Dokładne dopasowanie obszaru poszukiwań reklamy przez internautów - można precyzyjnie docierać do klientów z obszaru, który Cię interesuje np: klienci z miasta Warszawy. Internauci z innych miast w tej sytuacji nie zobaczą Twojej reklamy.
Co zrobić żeby Kampania AdWords, przyniosła oczekiwane rezultaty?
Korzyści dla reklamodawcy = dobra jakość dla użytkownika. Optymalizacja oraz sprawne zarządzanie elementami: reklama merytorycznie poprawna niosąca przekaz dla internauty, prawidłowo dobrane słowa kluczowe, oraz treść strony na którą skierowana jest reklama musi być dopasowana do wyniku wyszukiwania.