Kontakt: 600 300 079

puzzle jak powstają strony internetowe

Strona internetowa to inwestycja na długie lata

Dzieje się tak dla tego, iż projekt strony internetowej odzwierciedla strategię firmy, tym samym promuje i przedstawia markę w internecie. Świadome podjęcie decyzji o wyborze sposobu promowania i jego kierunku, pozwala na zapewnienie przewagi nad konkurencyjną. Dlatego projektowanie strony internetowej, poparte jest dogłębną analizą.

Wywiad - analiza potrzeb klienta

Wykonanie prostej strony internetowej, nie przysporzy problemów żadnemu webmasterowi. Jednakże najistotniejszym elementem jest przemyślane zaprojektowanie strony internetowej pod względem funkcjonalnym i graficznym - a ten aspekt wymaga wiedzy i doświadczenia.

Projekt serwisu internetowego, poprzedzony jest zawsze wywiadem z klientem na podstawie którego, tworzone są wymagania funkcjonalne i niefunkcjonalne oraz ustalany cel strony internetowej. Z reguły strona internetowa tworzona jest dla firm, a głównym celem jest zwykle przedstawienie oferty przedsiębiorstwa i promocja w internecie. Jak wiadomo każda firma posiada swoją specyfikę branży, dynamikę rozwoju, dlatego myślą przewodnią tworzonego serwisu, zawsze jest przejrzystość i aktualność prezentowanych informacji.

Rodzaj strony internetowej - "z armaty nie mierz do muchy"

Na jakie kategorie można podzielić stronę internetową? Zakwalifikowanie strony internetowej do odpowiedniej kategorii na etapie planowanie, ma zasadnicze znaczenie ze względu chociażby na koszty, czy też późniejsze działania promocyjne. Jeżeli strona ma pełnić rolę tylko wizytówki informacyjnej firmy a adres strony będzie prezentowany tylko i wyłącznie na wizytówce firmowej, nie ma sensu optymalizować strony pod kątem SEO i przyszłych działań promocyjnych. Jeśli treść strony będzie sporadycznie modyfikowana a zamieszczone działy i tematy są stałe, to nie ma sensu budować ciężkiego systemu CMS, który jest konieczny dla dynamicznych serwisów gdzie treść jest często modyfikowana, dodawana, powstają nowe działy i grupy tematyczne. W tym przypadku będzie cała masa narzędzi i funkcji CMS, które nie będą wykorzystywane a ich koszt to chociażby czas ładowania strony internetowej, który jest jednym z kluczowych elementów optymalizacji strony internetowej. Kolejną i istotną kwestią jest zapewnienie responsywności stron internetowych dla wielu urządzeń. Wraz ze zmianą rozdzielczości strona automatycznie dopasowuj się do do ekranu urządzenia. Wiesz co znaczy termin Responsive Web Designe?

Dobra organizacja to sukces strony internetowej

Planowanie, to też organizacja strony internetowej, gdzie kluczowym czynnikiem jest jej przejrzystość, - ponadto łatwa nawigacja, doskonała czytelność, rozplanowana tematycznie oferta, dane kontaktowe z mapą dojazdu i co ważne, im mniej wyskakujących czy przemieszczających się elementów w nieznanym kierunku, tym lepiej. Każdy użytkownik odwiedzający stronę, to potencjalny klient i im lepiej poczuje się na naszej stronie, tym łatwiej będzie go przekonać do podjęcia współpracy czy zakupu oferowanych towarów lub usług. Jeśli Twoje postrzeganie strony internetowej do tej pory było inne - należy zmienić podejście, bowiem strona internetowa to zawsze część strategii marketingowej.

Dobry adres internetowy to podstawa

Na etapie planowanie również należy pomyśleć na adresem strony internetowej. Pomimo wielu zajętych adresów stron internetowych można jeszcze znaleźć wiele ciekawych nazw - każdy znajdzie nazwę dla siebie. Istnieje również możliwość odkupienia zajętego adresu - za niewielkie pieniądze. Jest wiele firm, które rezerwuje adresy internetowy, tylko po to, aby następnie go odsprzedać. Ważne jest, aby przed zakupem skonsultować się ze specjalistą w dziedzinie SEO, o historię domeny. Zdarza się, że domeny są porzucane ze względu na założoną blokadę (tzw. ban) np. przez google. Dzieje się zwykle tak dla tego, że firma pozycjonująca stronę, stosowała niedozwolone metody pozycjonowania, przez co strona straciła swoją pozycję w wyszukiwarce i może być nie do znalezienia przez długi czas. Uzasadnione zdjęcia blokady jest możliwe, lecz zajmuje dodatkowo niepotrzebnie czas.

Adres internetowy składa się z nazwy oraz rozszerzenia domeny, czyli przyrostków dołączonych do nazwy po kropce, tworząc pełny adres strony internetowej, tym samym zapewnia unikalną domenę. Do jednej nazwy można wykupić kilka rozszerzeń, przez co uzyskamy kilka domen - w ten sposób pozbędziemy się konkurencji, która mogłaby się podszyć pod Twoją strategię firmy, czerpiąc z tego korzyści. Rozszerzenie zwykle stanowi zasięg oferty, najczęściej wybierane przyrostki domeny to:.pl, com.pl - oferta skierowana do użytkowników na terenie Polski, .eu - oferta kierowana w Państwach Unii Europejskiej, .com - oferta międzynarodowa kierowana również do Państwa z poza Unii Europejskiej, .warszawa.pl - oferta regionalna, jeśli chcesz podkreślić fakt, że Twoja działalność ma charakter regionalny, to możesz pomyśleć o domenie regionalnej - po nazwie dodajemy nazwę miejscowości.

Podczas wyboru adresu, należy postawić się w miejscu klienta - jeśli adres ma być zapamiętany, musi być krótki i przyjazny, co do zasady przyjmuje się, iż nie powinien być dłuży niż 15 znaków. Pomimo, że obecnie można już rejestrować polskie znaki w nazwie, to jednak nie polecam tego typu pomysłu. Jeśli nazwa już musi być dwu lub trzy wyrazowa, połącz ją znakiem myślnika "-", zamiast tworzyć zlepek słów - to źle wygląda i jest trudniejsze do zapamiętania.

Mając domenę możesz utworzyć konto pocztowe z nazwą domeny. Już wiele razy widziałem strony internetowe, na których jest podany kontakt e-mail z darmowego konta na jakimś portalu. To naprawdę źle wygląda, nie wspominając już o braku profesjonalizmu. Zamiast darmowego konta pocztowego, Możesz utworzyć dowolną nazwę skrzynki pocztowej np: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Nawet najmniejsze pakiety hostingowe pozwalają na utworzenie, co najmniej jednego konta pocztowego.

Promuję markę czy produkt

Odpowiedni adres jest też zależny od tego czy przedsiębiorstwo zamierza promować markę czy produkty lub usługi - w pierwszym przypadku adres będzie raczej nawiązywał do marki produktu lub nazwy firmy, w drugim - nazwy głównej kategorii oferowanych produktów lub usług. Dlaczego jest to ważne? - Jednym z czynników wpływających na promowanie strony przez pozycjonowanie w wyszukiwarkach, jest właśnie nazwa zawarta w adresie strony. Przyjęcie adresu internetowego z nazwą firmy będzie błędem, jeśli sprzedajemy np. buty, których nie produkujemy, a gama i różnorodność stanowi zbiór oferty wielu producentów. W tej sytuacji lepiej wybrać nazwę przykładowo: www.fajne-buty.eu zamiast: www.nazwafirmy.eu. Dlaczego tak się dzieje? Klienci szukają produktów a nie nazwy firmy.

Wybór grafiki - "ubieramy naszą stronę"

Na tym etapie wiemy już jak funkcjonalnie będzie wyglądać projektowana strona internetowa, jakie elementy promocji są istotne jak również czy będziemy promować markę czy produktu, mamy już wykupiony adres internetowy oraz wybraliśmy rodzaj strony internetowej, który teraz będziemy modelować. W zasadzie do wyboru mamy 3 sposoby uzyskania szaty graficznej. Jeśli kluczowym czynnikiem jest faktycznie cena - jest wiele dostępnych szablonów czasem darmowych a czasem ze niewielką opłatą. W tym przypadku należy zwrócić uwagę na zapis licencyjny - zwykle darmowe szablony zawierają odniesienie do strony autora, którego nie wolno usunąć. Zdarza się, że również płatne szablony posiadają taki warunek. Umowy licencyjne określają, czy szablon strony internetowej może być modyfikowany oraz w jakim zakresie. Jako drugi sposób uzyskania szaty graficznej - czyli zakupienie gotowego szablonu i dokonanie stosownych modyfikacji. Trzecim sposobem zalecanym, jest przygotowanie grafiki szablonu od początku, skrojonego na miarę i potrzeby firmy. Tylko taki sposób zapewni firmie unikalność szaty graficznej, tym samym podkreśli prestiż firmy.

Pamiętaj, że strona internetowa to nie tęcza, czy paleta barw. Estetycznie wyglądająca strona internetowa to gama 3-4 kolorów, których stosowanie naprzemiennie, zapewnia komfort podczas przeglądania oferty jak również przyjazny wygląd. Wybór kolorów jest zwykle trudnym zadaniem, nad którym należy się solidnie zastanowić. Pomocne mogą się okazać wszelkie broszury ofertowe, które być może już były tworzone dla Twojej firmy i można z nich zaczerpnąć kolorystykę, warto rozejrzeć się po swoim biurze - nie świadomie zwykle kupujemy różne przedmioty biurowe w swoim ulubionym kolorze. Jeśli nie potrafisz się zdecydować - nie martw się, pomożemy Ci podjąć decyzję, a nawet wykreować kolory, najbardziej odpowiednie dla Twojej firmy, których stosowanie w działaniach promocyjnych firmy, podkreśli Twoją profesjonalność.

Hosting - miejsce na stronę internetową

Po za adresem i domeną, musimy tez zdecydować się na hosting - czyli miejsce na serwerze, udostępnionym za określoną opłatą, na który wskazywał będzie wybrany adres internetowy. Zwykle hosting wybieramy od dostawcy domeny tak, aby zarządzanie usługami było łatwiejsze. Oferty pod względem usług hostingowych, są bardzo zbliżone, to jednak warto się zastanowić ile miejsca będzie nam potrzebne aby wybrać ofertę/pakiet dostosowany do potrzeb. Zwykle najwięcej miejsca zajmuje grafika, jako galeria serwisu czy produktów lub usług. Najbardziej popularni dostawcy usług hostingowych to: Nazwa.pl, Home.pl, ovh.pl. W przypadku wyboru innych dostawców, w czasie podejmowania decyzji, warto zapytać o czas reakcji w przypadku awarii, obsługa i udzielenia wsparcia w przypadku problemów, możliwość samodzielnej konfiguracji serwera. Jeśli myślisz o profesjonalnym serwisie internetowym - zapomnij proszę o darmowy hostingu, który zwykle zawiera reklamy lub inne złożone problemy, nie wspominając już o wydajności.

Tworzenie, programowanie, testowanie, poprawki, których celem jest wdrożenie

Od momentu, kiedy zostaną określone wymagania - oczekiwanie klienta są w pełni znane, rozpoczyna się etap tworzenie strony internetowej, zgodnie z zapotrzebowaniem. Jest to moment w którym następuje stały cykl interakcji z klientem, który na bieżąco uczestniczy w budowie strony internetowej - w początkowej fazie jest etapem modelowania i ustalania kontrastów graficznych jak również funkcjonalnych. Dlaczego właśnie takie podejście stosujemy? Wychodzimy z założenia, że strona internetowa, jest budowana dla klienta i to ten aspekt przede wszystkim decyduje o akceptacji projektu. Jest wiele elementów składowych funkcjonalnych i niefunkcjonalnych, które należy zaplanować, przewidzieć - to jednak nie zawsze jest wystarczające. Przecież nie można zbudować domu bez kierownika budowy? Prawda?

Mam nadzieję, że udało mi się choć w części przybliżyć, jak są wykonywane przez nas strony internetowe, na co należy zwrócić uwagę decydując się na wybór oferty, jakie aspekty towarzyszą budowie strony internetowej oraz jak je rozróżniać, tym samym wybrać najbardziej odpowiednią dla Twojej firmy.

Wiesz co to jest System CMS?

Oferta
Strony internetowe

Tania strona internetowa

Tak to możliwe - każdą firmę stać na nową stronę internetową, nawet jeśli dopiero zaczynasz przygodę z biznesem. O cenie decydują potrzeby indywidulane firmy.
Zobacz szczegóły

Nie płać za zmiany na stronie

Wybierz rozwiązanie z CMS, dzięki temu samodzielnie dodasz lub zmodyfikujesz zawartość strony.
Zobacz co to jest CMS

Twoja strona jest mobilna?

Jedna strona dopasowana do rozdzielczości ekranu wielu urządzeń, tablet, telefon komórkowy, komputer -
sprawdź szczegóły

Ta strona używa plików cookie Więcej informacji